Pięć rodzajów programów fitness

Istnieje kilka rodzajów programów fitness. W artykule przeanalizowaliśmy 5 głównych. Dowiedz się więcej o nich!

 

 

Rodzaje przydatności do utraty wagi

 

  1. Trening sercowo-naczyniowy

Termin ten odnosi się do serca (układu krążenia) i krwi (naczyń) i jest stosowany w odniesieniu do tego, jak skutecznie serce pompuje krew i jak następnie przechodzi przez ciało. Kiedy mówimy o sprawności sercowo-naczyniowej, mówimy o czynności serca i pompowaniu krwi. Działania takie jak bieganie, jazda na rowerze, taniec i aerobik sprawiają, że ten system działa ciężej.

Kardiofitness ma na celu sprawienie, by serce pompowało krew bardziej wydajnie i utrzymywało ten stan przez długi okres czasu, około 45-60 minut.

Innym sposobem treningu kardio jest naprzemienność intensywności rytmu serca i poziomu krążenia krwi, na przykład szybka i krótka sesja aktywności na przemian z biegiem regeneracyjnym. Ten trening nazywa się treningiem interwałowym.

Bieganie zawsze wiąże się ze sprawnością cardio, ponieważ większość biegaczy ma wysoki poziom sprawności cardio, ale nie zawsze tak jest. Jeśli biegniesz przez kilka lat, a Twoje biegi przebiegają na tym samym dystansie w tym samym tempie, sprawność wysiłkowa spada z czasem. Wiadomo, że kiedy pracujemy dla siebie na wysokim poziomie cardio, oddychamy ciężko, czujemy się gorąco i pocimy się. To w tych warunkach (konsekwencja wzrostu częstości akcji serca) powoduje spalanie tłuszczu. Dlatego przydatność do odchudzania powinna sprawić, że będziesz się pocić, samo chodzenie na symulatorze nawet przez kilka godzin, aby uzyskać wyniki, nie wystarczy.

Rodzaje sprawności odchudzającej

Kardiofitness zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych i wysokiego ciśnienia krwi: zmniejsza także ryzyko choroby zwyrodnieniowej stawów i osteoporozy.

  1. Trening siłowy

Taki trening sugeruje, że wykonujemy ćwiczenia w celu budowy i wzmocnienia mięśni naszego ciała. Zwykle podczas treningu siłowego dajesz mięśniom opór (ciężar), podnosisz lub poruszasz ciężarem, wykonując kilka powtórzeń. Po kilku tygodniach takiego treningu mięśnie reagują na obciążenie, zaczynają rosnąć i stają się silniejsze, teraz należy zwiększyć obciążenia, aby mięśnie kontynuowały swój rozwój. Trening siłowy jest dobry dla tych, którzy chcą pozostać w formie; im silniejsze i większe stają się mięśnie, tym więcej kalorii spalisz nawet w spoczynku. Trening siłowy świetnie nadaje się również do utrzymania struktury kości.

  1. Trening wytrzymałościowy

Ten rodzaj sprawności jest podobny do poprzedniego, ale nadal jest inny. Podczas treningu wytrzymałościowego mięśnie są energetyzowane przez długi czas, dzięki czemu mięśnie stają się silniejsze i bardziej sprężyste. Taki trening pozwala zbudować szczupłe ciało. Czynności takie jak bieg przełajowy, bieg długodystansowy (ponad 2 godziny), boks, wiosłowanie i stepery przez długi okres czasu są świetne dla zwiększenia wytrzymałości. Taki trening jest odpowiedni, aby zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, cukrzycy i współistniejących chorób związanych z otyłością.

  1. Trening elastyczności

Wielu ma błędnz przekonanie o tym, czym jest elastyczność. Dla niektórych jest to okazja, aby rzucić stopę za głowę i wykonać inne niesamowite sztuczki. Jednak elastyczność wymaga po prostu kształtowania się w życiu codziennym, poruszania się swobodnie i bezboleśnie. Idealnie byłoby, gdyby każdy staw w ciele pracował w pełnym zakresie ruchu, a elastyczność na to pozwala. Jeśli odczuwasz ból lub dyskomfort w stawach i wiązadłach, gdy wsiadasz i wysiadasz z samochodu, wchodzisz i schodzisz po schodach, wstajesz z łóżka, nadszedł czas, aby zastanowić się, czy włączyć ćwiczenia w celu zwiększenia elastyczności programu. Rozciąganie po treningu sportowym, jodze, pilatesie lub ćwiczeniach wodnych znacznie poprawi twoją elastyczność.

  1. Skład ciała

Wiele osób uważa, że ​​jeśli zależy im na obecności czterech poprzednich punktów w ich programie, nie można się tym martwić, wyniki można osiągnąć wyłącznie poprzez ćwiczenia. Ale to nie zawsze jest prawdą. Mówiąc o składzie ciała, mamy na myśli to, z czego składa się nasze ciało: krew (i inne płyny), kości, mięśnie, a także tłuszcz. Tłuszcz jest niezbędnym i niezbędnym elementem, niski poziom tłuszczu w organizmie może być równie niebezpieczny jak wysoki, dlatego konieczne jest przestrzeganie zalecanego zakresu, a każdy z powyższych rodzajów sprawności pomaga w tym.

 

opracowanie: jeremiasz o.

Żródło: bodymaster.ru