3 ĆWICZENIA, które są NIEZBĘDNE dla osób powyżej 40 roku życia

Podane w artykule ĆWICZENIA nie obciążają stawów, działają na główne grupy mięśniowe i kluczowe miejsca w organizmie, które z wiekiem słabną. Ćwicz raz do trzech razy w tygodniu.

 

 

 

 

 

Spójrzmy prawdzie w oczy: ciało 40- lub 50-latka różni się od ciała 25-latka. Nie jesteś w stanie zrobić tego, co zrobiłeś bez trudności w młodości. Ale codzienne ćwiczenia to droga do wolności i jakości życia.

Wiek 40+: chodzenie po pośladkach + 2 proste ćwiczenia

Wraz z wiekiem tracisz masę mięśniową a niektóre proste poranne ćwiczenia mogą pomóc Ci ją odzyskać. Zatrzymują, a czasem poprawiają przebieg poważnych chorób związanych z wiekiem.

Połóż się na twardej powierzchni. Ustaw przedramiona tak, aby łokcie znajdowały się dokładnie pod ramionami.
Wyprostuj się na palcach i napnij pośladki, aby zablokować dolną część ciała.
Spróbuj utrzymać tę pozycję przez 20 sekund. Kiedy poczujesz się bardziej komfortowo, trzymaj sztangę tak długo, jak to możliwe, nie rezygnując z właściwej postawy i oddychania.

Krzesło Squat

1. Usiądź na stabilnym krześle. Połóż dłonie na siedzeniu obok bioder.

2. Przesuwając biodra do przodu, unieś je z krzesła. Teraz musisz wspierać ciężar ciała wszystkimi kończynami.

3. Zegnij nogi pod kątem 90 stopni. Uginając łokcie, delikatnie przybliż biodra do podłogi.

4. Powstań do tyłu (aż ręce będą całkowicie wyprostowane), ale nie pomagaj sobie nogami.

5. Zrób od 8 do 15 razy.

Przysiady

Wstań. Powoli odciągnij miednicę do tyłu i wykonaj płytkie przysiady (nie więcej niż 90 stopni).
Kiedy jesteś na dole, podnieś obie ręce do przodu. W najniższym punkcie pośladki powinny się zatrzymać, jakbyś miał usiąść na krześle. Twoja waga powinna być na piętach. Jeśli jesteś we właściwej pozycji, powinieneś być w stanie unieść się z podłogi i zobaczyć swoje palce.
Wyprostuj się, rozkładając ręce na boki.

Chodzenie po pośladkach

O tym zabawnym ćwiczeniu warto napisać osobno. Pojawił się w latach 70. Uważa się, że został opracowany w swoim czasie przez słynnego profesora Neumyvakina. Jednak obecnie reputacja tego lekarza została mocno nadszarpnięta w związku z promowanymi przez niego nienaukowymi metodami leczenia.

Jednak takie ćwiczenie zostało również przyjęte przez Zachód instruktorów fitness , więc możesz je włączyć do swoich ćwiczeń. Przy pierwszym dyskomforcie, nie wspominając o bólu, należy przerwać chodzenie po pośladkach.

Usiądź na dywanie lub dywanie z wyprostowanymi nogami.
Podnieś jedną stronę pośladka i pociągnij do przodu piętą.
Powtórz po drugiej stronie, aby popchnąć się do przodu.
Możesz złożyć ręce w łodzi, aby nadać ruchowi dobry rytm.
Zacznij od 25 kroków, ale za każdym razem, gdy wykonujesz to ćwiczenie, staraj się zwiększać dystans, jaki chodzisz tam i z powrotem.

Pamiętaj, że ćwiczenia po 40 roku życia to łatwy i darmowy sposób na ujędrnienie wszystkich mięśni . Opisane powyżej proste ćwiczenia pomogą Ci odzyskać równowagę i elastyczność , zapobiegną kontuzjom i zmianom związanym z wiekiem.

 

 

 

Żródło: econet.ru