7 najlepszych naturalnych środków rozluźniających mięśnie

Czy kiedykolwiek poczułeś mimowolne napięcie, twardość lub wybrzuszenie w mięśniu? To się nazywa skurcz mięśni . Ten rodzaj skurczu może przydarzyć się każdemu z różnych powodów i w wielu obszarach ciała.

 

 

 

 

Skurcze są częste w jamie brzusznej, ramionach, dłoniach i stopach. Możesz je również wyczuć w łydkach, ścięgnach podkolanowych i mięśniu czworogłowym oraz wzdłuż klatki piersiowej. Wiele przypadków prostych skurczów mięśni jest spowodowanych ciężkimi ćwiczeniami i energicznym sportem. Cierpliwość, odpoczynek, delikatne rozciąganie i masowanie mięśni mogą pomóc złagodzić ból.

Ludzie mający ostry ból szyi i pleców często cierpią na skurcze mięśni. Kobiety w ciąży są również podatne na skurcze mięśni z powodu nagłego wzrostu masy ciała. Kobiety miesiączkujące odczuwają skurcze mięśni spowodowane skurczami macicy , chociaż nasilenie bólu różni się w zależności od osoby. Skurcze mięśni są częstym skutkiem ubocznym chorób przewlekłych, takich jak stwardnienie rozsiane , dystrofia mięśniowa i choroba McArdle’a.
Chociaż skurcze mięśni mogą być bolesne, te siedem naturalnych środków zwiotczających mięśnie przynosi ulgę.

1. Rumianek

Rumianek to starożytne zioło stosowane w leczeniu różnych dolegliwości, w tym skurczów mięśni. Zawiera 36 flawonoidów, czyli związków o właściwościach przeciwzapalnych. Możesz wmasować olejek eteryczny z rumianku w dotknięte mięśnie, aby złagodzić skurcze. Herbata rumiankowa może również pomóc rozluźnić obolałe mięśnie.

Pijaj herbatę rumiankową.

2. Sok wiśniowy

Osoby zapisujące się na maratony intensywnie trenują, często powodując duże obciążenie mięśni. Sok wiśniowy pomaga zwalczać stany zapalne i bóle mięśni, które są tak częste u biegaczy. Studia ujawniają, że picie kwaśnego soku wiśniowego może zminimalizować ból po biegu. Właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne owoców pomagają w naturalny sposób rozluźnić mięśnie.

Pijaj sok wiśniowy.

3. Koktajle jagodowe

Kolejnym słodkim i naturalnym sposobem na rozluźnienie mięśni jest jedzenie jagód. Ostatnie badania sugeruje, że wypicie koktajlu jagodowego przed i po ćwiczeniach może przyspieszyć regenerację po uszkodzeniu mięśni. Jagody mają właściwości przeciwutleniające i, jak wykazano, zmniejszają stres oksydacyjny i stany zapalne.

Pijaj koktajle.

4. Pieprz Cayenne

Kapsaicyna, substancja występująca w pieprzu cayenne , jest naturalnym środkiem zwiotczającym mięśnie, często polecanym osobom cierpiącym na fibromialgię i reumatoidalne zapalenie stawów . Można go dodawać do potraw, tak jak w przepisie na grillowane krewetki z kremem limonkowym lub można znaleźć pieprz cayenne w postaci kapsułek i jako krem. Stosowany jako krem można nakładać na miejsca dotknięte skurczami mięśni.

Używaj pieprz cayenne.

5. Witamina D

Ludzie, którzy mają regularne skurcze mięśni lub ból może być niedobór witaminy D . Ta witamina występuje w wielu formach, w tympłyny ,tabletki ikapsułki . Możesz go również znaleźć w produktach spożywczych, takich jak jajka , ryby i mleko wzbogacone. Regularne przebywanie na słońcu to kolejny sposób na zdobycie witaminy D!

Stosuj suplementy z witaminą D.

6. Magnez

Magnez jest niezbędny do odżywiania człowieka, ponieważ utrzymuje prawidłowe funkcjonowanie mięśni i nerwów. Chociaż jest to rzadkie, wczesne objawy u osób z niedoborem tego minerału obejmują ból mięśni. Ten minerał występuje głównie w żywności, takiej jak banany, migdały, rośliny strączkowe i brązowy ryż. Jest również dostępny jako suplement.

Stosuj suplementy z magnezem.

7. Odpoczynek

Być może najlepszym i najbardziej naturalnym sposobem na rozluźnienie mięśni jest odpoczynek. Upewnij się, że dużo śpisz, pijesz dużo płynów i staraj się nie przepracowywać dotkniętego mięśnia. Użycie poduszek rozgrzewających lub okładów z lodu na mięśniu może przynieść natychmiastową ulgę. Czasami skurcze mięśni są spowodowane nadmierną stymulacją mięśni, a lód może pomóc uspokoić przekazywanie impulsów z mózgu do nad aktywnego mięśnia.

 

 

 

Źródło: www.healthline.com