8 najbardziej kobiecych witamin

Piękno rodzi się w nas. Nasz wygląd jest tylko odbiciem tego co dzieje się z naszym zdrowiem, które z kolei w dużej mierze zależy od MINERAŁÓW, WITAMIN i pierwiastków śladowych. Każdy organ i każdy system ich potrzebuje.

 

 

 

Nadmiar lub niedobór któregokolwiek z pierwiastków w organizmie może prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji. Do głównych oznak obecności takiego problemu w organizmie należą: problemy skórne, słabe włosy i trudności z trawieniem, dysbioza, zahamowanie rozwoju dziecka, choroby układu krążenia, nadwaga, problemy z kośćmi, obniżona odporność, niedokrwistość, początek cukrzycy, problemy w sferze stosunków seksualnych.

Związek między zdrowiem a nadmiarem lub brakiem witamin i minerałów w organizmie kobiety

• Witaminy dla kobiet
• Minerały dla kobiet
• Do 30 lat
• Po 35 latach
• Klimakterium

Bardzo często zarówno sam pacjent, jak i jego lekarz prowadzący nie mają związku między problemami zdrowotnymi a brakiem lub niedoborem konkretnego pierwiastka śladowego, ale w rzeczywistości problem można stosunkowo łatwo rozwiązać, po prostu zmieniając dietę i zaczynając przyjmować odpowiednie kompleksy witaminowe.

Nie biegnij prosto do apteki, koniecznie wykonaj testy na pierwiastki śladowe i witaminy, których wyniki zostaną pokazane lekarzowi.

Niektórzy są pewni, że podział witamin na kobiety i mężczyzn to nic innego jak chwyt reklamowy ale w rzeczywistości tak nie jest. Witaminy i preparaty dla kobiet w rzeczywistości różnią się od tych dla mężczyzn. Potrzeby kobiecego ciała są nieco inne, ze względu na różnice fizjologiczne. Na przykład kobieta potrzebuje żelaza bardziej niż mężczyzna, a mężczyźni bardziej niż kobiety – witaminy C.

Zatem, jeśli kobieta przyjmuje męskie witaminy, może otrzymywać mniej potrzebnych jej pierwiastków, a innych substancji w nadmiarze. I wzajemnie.

Zastanówmy się więc, jakich witamin potrzebują kobiety, a także w jakich produktach można je znaleźć.

Witaminy dla kobiet

Witamina B6
Za pomocą tej witaminy regulowana jest ilość hormonów w naszym organizmie. Pomaga również w poprawie funkcji mózgu, normalizacji metabolizmu i zwiększeniu odporności .
Poszukaj tej witaminy w awokado, bananach, płatkach zbożowych, mięsie i chlebie. Jeśli stale masz te pokarmy w swojej diecie, nie będziesz wiedział, czym jest brak witaminy B6.

Witamina A
Witamina ta bierze aktywny udział w życiu naszych tkanek miękkich i kości, a jej objętość w naszym organizmie ma znaczący wpływ na stan zębów i skóry.
Witamina A jest bardzo ważna dla kobiecego organizmu, wzmacnia odporność i wzmacnia wzrok. Szukaj jej w mleku, melonach, arbuzach, marchewce i żółtku jaja.

Witamina B9 ( kwas foliowy )
Dzięki witaminie B9 możesz zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi i jajnika. Ta witamina musi koniecznie znajdować się w diecie kobiety w ciąży, ponieważ z jej pomocą dziecko rodzi się zdrowe, bez różnych wad.

Poszukaj kwasu foliowego w zielonych warzywach, pietruszce i selerze. Występuje również w bananach, pomidorach, żółtku jaja, ziemniakach, burakach, roślinach strączkowych, orzechach, drożdżach.

Dodajemy, że kwas foliowy chroni między innymi przed ślepotą związaną z wiekiem. Ślepota występuje po zwyrodnieniu siatkówki, a witamina B9 w wystarczających ilościach może zapobiegać rozwojowi zwyrodnienia. Stosując kompleks B12, B6 i B9, możesz zmniejszyć ryzyko rozwoju degeneracji nawet o 40 procent.

Witamina B7 (biotyna)
Ta witamina jest jednym z głównych pierwiastków biorących udział w naszym metabolizmie. Z pomocą B7 zmniejsza się ból mięśni, reguluje się poziom cukru we krwi. Ta witamina przenosi również dwutlenek węgla.
Przy pomocy biotyny regulowana jest aktywność układu nerwowego, bierze ona udział w produkcji kwasów tłuszczowych, a także wpływa na stan naszych włosów, paznokci i skóry.
Poszukaj biotyny w pomarańczy, żółtku jaja, bananach, wątróbce wołowej, rybach morskich, pietruszce, mleku, jabłku, brązowym ryżu i groszku.

Witamina E.
Ta witamina przeciwutleniająca jest liderem w dziedzinie piękna i zdrowia kobiet. Dzięki niemu starzenie się spowalnia, paznokcie i włosy dobrze rosną, a skóra i tkanki zostają odbudowane.
Poszukaj witaminy E w kaszy gryczanej, fasoli, olejach roślinnych, grochu i orzechach.

Witamina C
Ta witamina, która jest bardzo potrzebna kobietom (ale nie w takich ilościach jak u mężczyzn), pomaga nam nie tylko wzmocnić układ odpornościowy, ale także z jej pomocą poprawia pracę jelit, włosy lepiej rosną, a także zadowala stan zęby i skóra.
Jeśli borykasz się z wypadaniem włosów, a Twoja skóra jest bardzo podrażniona, powinieneś przyjrzeć się pokarmom bogatym w tę witaminę: czarnej porzeczce, kiwi, cytrusom i brokułom.

Witamina D
Witamina D jest szczególnie potrzebna kobietom, które bardzo źle się czują w okresie przedmiesiączkowym, ponieważ może złagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego . Witamina D chroni między innymi kości przed osteoporozą, chroni okrężnicę przed rakiem, a także chroni przed reumatyzmem.
Poszukaj witaminy D w mleku, rybach i jajach. W szczególności witaminę tę należy dodać do swojej diety w okresie zimowym. Latem dawkę witaminy D czerpiemy ze słońca.

Witamina B12
Bez wystarczającej ilości tej witaminy organizm nie ma jakościowego tworzenia kwasów nukleinowych, tworzenia ochronnej powłoki nerwów, wchłaniania aminokwasów i odnawiania krwi.
Z pomocą witaminy B12 obniża się poziom cholesterolu i utrzymuje się układ krzepnięcia krwi.
Poszukaj witaminy B12 w rybach morskich, podrobach, drobiu, owocach morza i jajach.

Uzupełnijmy naszą listę minerałami ważnymi dla kobiet.

Minerały dla kobiet

Żelazo
Zapotrzebowanie kobiet na ten minerał jest dość duże, ponieważ co miesiąc tracą krew podczas menstruacji, a żelazo jest jednym z głównych elementów hematopoezy. Żelazo jest niezbędne dla zdrowych włosów, paznokci i skóry, a także dla oddychania komórek. Nasz układ nerwowy nie obejdzie się bez tego pierwiastka, żelazo odpowiada za produkcję DNA, uczestniczy w metabolizmie i wspomaga układ odpornościowy.

Szukaj żelaza w wodorostach, kaszy gryczanej, roślinach strączkowych, suszonych owocach, wątróbce wołowej, orzechach, ziarnach sezamu, pestkach dyni, mięsie i podrobach, rybach i owocach morza.

Zauważ, że żelazo to hem (znajdujący się w żywności pochodzenia zwierzęcego) i niehem (w produktach roślinnych). Hem jest lepiej wchłaniany (do 35%), niehem – do 20%. Jeśli jesteś wegetarianinem, ważne jest, abyś upewnił się, że masz wystarczającą ilość witaminy C w swojej diecie, dzięki której żelazo jest znacznie lepiej wchłaniane.

Miedź
Pierwiastek ten pomaga kobiecie zachować jędrność skóry, a także wspomaga wchłanianie żelaza. Miedź w połączeniu z innymi witaminami i aminokwasami bierze udział w produkcji kolagenu, mieliny i melaniny, które razem tworzą pochewkę nerwów, nasycają komórki tlenem, a także biorą udział w tworzeniu hemoglobiny i czerwonych krwinek. To z kolei poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego i tarczycy.

W połączeniu z witaminą C i cynkiem miedź pomaga w tworzeniu się tkanki chrzęstnej. Między innymi miedź monitoruje prawidłowe wchłanianie węglowodanów i białek, zwiększa aktywność insuliny, utrzymuje kontrolę cholesterolu i wzmacnia układ odpornościowy.
Niedobór tego pierwiastka śladowego przez długi czas prowadzi do rozwoju poważnych problemów z kośćmi i stawami (artroza, artretyzm, osteoporoza), cukrzycy, anemii i depresji. Niedobór miedzi jest przyczyną wczesnego siwizny i ogniskowej utraty włosów.

Szukaj miedzi w wątróbkach wieprzowych, wołowych i drobiowych, orzeszkach ziemnych, orzechach laskowych, krewetkach, groszku, makaronie durum, soczewicy, kaszy gryczanej, ryżu, pistacjach, płatkach owsianych, fasoli, ośmiornicy i orzechach włoskich.

Wapń i fluor
Wiadomo, że te dwa elementy odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu kości i zębów. Ciało ludzkie zawiera około 1 kg wapnia. Pomimo tego, że 99 proc. wapnia koncentruje się w zębach i kościach, bierze on nie tylko udział w tworzeniu masy szkieletowej, ale także uczestniczy w innych bardzo ważnych procesach.

Szukaj wapnia w produktach mlecznych, zielonych warzywach liściastych, orzechach, nasionach, pszenicy, ziołach, melasie, soi i produktach sojowych.

Jeśli chodzi o fluor, wzmacnia szkliwo zębów, hamuje rozwój osteoporozy, wspomaga procesy hematopoetyczne, wzmacnia układ odpornościowy, przyspiesza fuzję tkanki kostnej, usuwa radionuklidy, zapobiega rozwojowi chorób przyzębia i próchnicy.

Szukaj fluoru w owocach morza, żelatynie, rybach słodkowodnych, soczewicy, kurczaku, wołowinie, mandarynkach, jabłkach, grejpfrutach, mango i pełnym mleku.

Cynk
Cynk w organizmie kobiety utrzymuje dobrą odporność, działają hormony i reguluje metabolizm. Cynk jest również bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania mieszków włosowych. Brak cynku wpływa na kondycję włosów, paznokci, wzroku, psychiki, a także na funkcjonowanie bardziej złożonych układów.

Poszukaj cynku w kalmarach, kaszy gryczanej, fasoli, ryżu, grochu, mięsie, jajach, serze, imbirze, pomidorach, ziemniakach, burakach, czosnku, pomarańczach, figach, jabłkach, wiśniach i porzeczkach, orzechach oraz pestkach dyni i słonecznika.

Siarka
Zwracamy uwagę na jedną ważną cechę siarki: ponieważ nasz organizm w ogóle nie wytwarza tego pierwiastka, musi on koniecznie pochodzić z zewnątrz. Niezwykle ważny pierwiastek potrzebny do syntezy kolagenu (kolagen jest głównym budulcem skóry).

Siarka w naszym organizmie jest jednym z głównych składników komórek, hormonów (np. Insuliny) i enzymów. Głównym zadaniem siarki jest udział w syntezie przeciwutleniaczy, witamin z grupy B i aminokwasów.

Szukaj siarki w jajach, serze, skorupiakach, rybach, nabiale, wołowinie. Mniej siarki znajdziemy w prawie wszystkich produktach roślinnych. Siarka występuje również w dużych ilościach w kapuście, cebuli, czosnku, grochu, kiełkach pszenicy, fasoli.

Magnez
Potrzebujemy tego pierwiastka do wysokiej jakości metabolizmu i dobrego metabolizmu węglowodanów. Magnez odgrywa kluczową rolę w syntezie włókien tkanki łącznej, a także może chronić przed krótkowzrocznością. Nienormalnie elastyczne stawy również informują o braku magnezu. Magnez pomaga między innymi w walce ze stresem i objawami PMS.

Poszukaj magnezu w otrębach pszennych, pestkach dyni, sezamie, migdałach, orzeszkach piniowych, orzeszkach ziemnych, orzechach włoskich, fasoli, szpinaku, daktylach i nasionach słonecznika.

Jakie problemy możesz napotkać przy braku witamin i minerałów?

Codziennie potrzebujemy mikroskopijnych dawek witamin, ale ich niedobór w bardzo szybkim czasie wpływa na nasze samopoczucie i wygląd. Aby ustalić, czego brakuje Twojemu ciału, musisz oddać krew, będzie to najbardziej wiarygodna informacja.
Jednak według niektórych wskaźników pośrednich można wykryć ich deficyt. Opowiadamy o objawach niedoboru głównych kobiecych minerałów i witamin:

• Skóra podrażniona, sucha, ciągły peeling – brak żelaza, siarki, witamin B3, B6, B12, A, E.
• Regularne wypadanie włosów – brak siarki, żelaza, cynku, magnezu i B3.
• Kruchość i suchość włosów i paznokci – brak witaminy E, magnezu, wapnia, żelaza i siarki.
• Opłakany stan zębów, przerzedzone szkliwo – brak wapnia, fluoru i magnezu.
• Niezdrowa bladość – brak żelaza, miedzi oraz witamin z grupy E i B.
• Trudne PMS, zaburzenia cyklu – brak witamin A, E, D i B9 oraz żelaza.
• Obfite miesiączki – brak witamin D i C.
• Trudność w poczęciu – brak B9.
• Częste alergie to brak siarki.
• Pajączki, żylaki – brak miedzi.

Rozważmy teraz trochę różny wiek kobiet i wyjaśnijmy kilka punktów, ponieważ wraz z wiekiem zapotrzebowanie na witaminy i minerały staje się inne i należy to wziąć pod uwagę.

Do 30 lat

W tym wieku kobieta musi skupić się na witaminach, które mogą wspierać funkcje rozrodcze. Mowa o kwasie foliowym i witaminie E. Potrzebny jest także kompleks mikroelementów, które pomogą skórze zachować świeżość i młodość na długi czas – to towarzystwo żelaza i cynku z witaminą C. Młodość jest bardzo aktywną, w tym okresie wiele kobiet i rodzin tworzy i buduje karierę. Aby poradzić sobie z silnym stresem emocjonalnym i psychicznym, musisz przyjmować witaminy z grupy B i D.

Ciąża

Najważniejszym pierwiastkiem śladowym dla kobiety w ciąży jest kwas foliowy, który chroni płód przed rozwojem patologii, a także pomaga w jego rozwoju. Między innymi ważne jest aby brać żelazo, ponieważ jego zapotrzebowanie znacznie wzrasta w czasie ciąży dziecka.

Laktacja

W okresie laktacji organizm kobiety naprawdę potrzebuje witamin z grupy B, A, E, D, C, a także wapnia, żelaza i fosforu. Zdrowie zależy od wymaganej ilości tych mikroelementów. i dobre samopoczucie zarówno matki, jak i dziecka.

Po 35 latach

W tym wieku kobieta już zaczyna martwić się pojawiającymi się oznakami starzenia. Nie są jeszcze bardzo zauważalne, ale kobiece ciało już potrzebuje terapii. Kobieta szczególnie potrzebuje witamin dla zdrowia skóry, które pomagają w produkcji kolagenu (witaminy A i E). Witaminy te pomagają również zachować jędrność skóry i zabijać wolne rodniki.

Równie ważną witaminą jest witamina C, która wzmacnia układ odpornościowy i zapobiega szybkiemu starzeniu się komórek.

Klimakterium

W tym okresie w kobiecym ciele zachodzi wiele zmian. Aby sobie z nimi poradzić, organizm potrzebuje pomocy: witaminy z grupy B pomogą utrzymać dobry nastrój i nie stracą funkcji poznawczych, witamina D, wapń i fosfor chronią przed osteoporozą, witamina A hamuje starzenie się skóry i zmniejsza ryzyko rozwoju nowotworów, witamina E daje dodatkowe życie gruczołom płciowym i łagodzi objawy klimatyczne, magnez łagodzi, żelazo nasyca komórki tlenem i chroni przed anemią.

Zawsze upewnij się, że masz wszystko w porządku, ponieważ te witaminy i minerały odgrywają ważną rolę w twoim zdrowiu.

 

 

opr: J. Adamsky

Źródło: infoniac.ru