Jak przyspieszyć metabolizm: Pozbyć się nadwagi bez szkody dla zdrowia

Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi na prawidłowe funkcjonowanie metabolizmu po czterdziestu latach życia. W tym wieku następuje stopniowy spadek masy mięśniowej organizmu i często brakuje witaminy D. Te niuanse prowadzą do pogorszenia metabolizmu, co negatywnie wpływa na wygląd i wydajność całego organizmu.

 

 

 

Chcąc osiągnąć idealną wagę, większość ludzi stosuje leki odchudzające lub szuka pomocy w dietach. Warto zauważyć, że często podstawową przyczyną nadwagi jest niewłaściwy metabolizm w organizmie. Zanim przejdziemy do drastycznych środków, konieczne jest zidentyfikowanie przyczyny spowolnienia metabolizmu i znalezienie sposobu na jego rozproszenie bez użycia leków.

Jak przyspieszyć metabolizm

• Główne aspekty wpływające na spowolnienie metabolizmu
• Metody podkręcania metabolizmu w domu
• Prawidłowe odżywianie
• Aktywności sportowe
• Zdrowy sen
• Nasycenie organizmu niezbędnymi witaminami

Główne aspekty wpływające na spowolnienie metabolizmu

• siedzący tryb życia ;
• niewłaściwie skomponowana dieta, częste spożywanie fast foodów i napojów alkoholowych;
• genetyczna predyspozycja do otyłości;
• zaburzenia w pracy układu hormonalnego, zaburzenia hormonalne.

Jak przyspieszyć metabolizm

Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi na prawidłowe funkcjonowanie metabolizmu po czterdziestu latach. W tym wieku następuje stopniowy spadek masy mięśniowej organizmu i często brakuje witaminy D. Te niuanse prowadzą do pogorszenia metabolizmu, co negatywnie wpływa na wygląd i wydajność całego organizmu.

Metabolizm może mieć kilka typów:

• Aktywny , który jest aktywowany regularną aktywnością fizyczną i charakteryzuje się uwalnianiem energii podczas zajęć sportowych.
• Główny – zachodzi w organizmie człowieka przez cały dzień.
• Trawienie – wchodzi w aktywną pracę podczas przetwarzania zjedzonego jedzenia.

Główne wydatki energetyczne dotyczą metabolizmu podstawowego i trawiennego. Z tego możemy wywnioskować, że zwiększona aktywność fizyczna, przy niewłaściwym odżywianiu, nie wpływa pozytywnie na przyspieszenie metabolizmu i metabolizmu.

Metody przyspieszania metabolizmu

Konieczne jest podkreślenie podstawowych zasad, zgodnie z którymi osoba traci dodatkowe kilogramy bez szkody dla zdrowia:

• prawidłowe odżywianie, indywidualnie dobrana dieta;
• uprawiać sport;
• zdrowy sen;
• nasycenie organizmu niezbędnymi witaminami;
• brak stresujących sytuacji.
Rozważmy bardziej szczegółowo każdy z powyższych punktów:

Odpowiednie odżywianie

Przede wszystkim ważne jest, aby usunąć z codziennej diety szkodliwe pokarmy, które prowadzą do spowolnienia metabolizmu:

• tłuste potrawy;
• mąka i makaron;
• napoje alkoholowe i gazowane;
• kiełbaski;
• sosy, keczup, majonez.

Nie zaleca się spożywania potraw smażonych, nadmiernie ostrych lub słodkich potraw.

W diecie należy uwzględnić:

• nie tłuste mięso i ryby;
• owoce morza;
• pieczywo;
• warzywa i owoce;
• nabiał;
• jajka;
• warzywa, szpinak, brokuły;
• różne rodzaje zbóż;
• rośliny strączkowe.

Lepiej jest preferować gotowane i duszone potrawy, a także gotowanie na parze. W niewielkiej ilości zaleca się wprowadzenie do diety niektórych rodzajów przypraw wspomagających przyspieszenie metabolizmu – chili, kurkuma, goździki, curry, imbir.

Należy jednak pamiętać, że nadmierne stosowanie tych przypraw może prowadzić do podrażnienia błony śluzowej, a w efekcie do problemów w pracy żołądka .
Przyspieszenie metabolizmu i utrata wagi pomoże ułamkowe posiłki w małych porcjach co najmniej cztery razy dziennie, z przerwą od trzech do pięciu godzin między posiłkami.
Nie rezygnuj ze śniadania – ten posiłek rozpoczyna pracę organizmu i jest głównym posiłkiem w ciągu dnia. W przypadku braku obfitego, pożywnego śniadania organizm, przewidując możliwość ataku głodowego, spowalnia procesy metaboliczne i zaczyna gromadzić nadmiar tłuszczu.

Ostatni posiłek nie powinien być o 19:00, ale nie później niż dwie godziny przed snem. Silne uczucie głodu pobudza organizm do magazynowania nadmiaru tłuszczu i zaburza prawidłowe funkcjonowanie przemiany materii.
Pij co najmniej dwa litry oczyszczonej wody dziennie. Aby schudnąć, zaleca się również picie zielonej herbaty bez cukru. Możesz pić kawę, ale z umiarem, ponieważ ten napój usuwa płyn z organizmu.
Szklanka ciepłej wody, wypita rano na pusty żołądek, doskonale wpływa na pracę organizmu. Uwaga – podczas jedzenia, aby uniknąć rozciągania ścian żołądka, nie należy popijać pokarmu wodą
Pokarmy zawierające białko są potrzebne, ponieważ organizm dłużej je trawi. Prowadzi to do zwiększonego wydatkowania energii i przyspieszenia metabolizmu.

Aktywności sportowe

Regularne, umiarkowane ćwiczenia pomogą Ci schudnąć oraz przyspieszyć metabolizm i metabolizm. Pamiętaj – po uprawianiu wysokiej jakości sportów organizm cały dzień wspiera przyśpieszoną pracę wszystkich procesów. Jazda na rowerze, bieganie z pomiarem, pływanie i aerobik są najbardziej skuteczne. Nieco mniejszą korzyścią są regularne ćwiczenia na siłowni.

W sporcie musisz również przestrzegać podstawowych zasad:

• aby osiągnąć maksymalny pozytywny efekt, powinieneś angażować się co najmniej trzy dni w tygodniu przez godzinę;
• konieczne jest przeplatanie ciężkiej aktywności fizycznej z lżejszą;
• Dwie godziny przed rozpoczęciem treningu należy spożyć niewielką porcję pokarmu bogatego w węglowodany. Po zajęciach dla utrwalenia efektu nie można jeść przez kolejne dwie godziny;
• aby uniknąć odwodnienia, podczas ćwiczeń należy stale pić wodę w małych porcjach.
• Chodzenie jest bardzo korzystne dla pracy organizmu – wyrób sobie nawyk korzystania ze schodów zamiast windy i codziennie chodź na wieczorny półgodzinny spacer.

Zdrowy sen

Statystyki pokazują, że większość osób z nadwagą jest najbardziej aktywna w nocy. Ciało ludzkie, odczuwając brak odpoczynku, zaczyna zużywać dodatkową energię, aby zapewnić aktywność, co często prowadzi do nadużywania pokarmu.
Aby ustabilizować pracę wszystkich procesów zachodzących w organizmie człowieka, należy spać co najmniej osiem godzin dziennie, gdyż chroniczne zmęczenie prowadzi do problemów hormonalnych, co prowadzi do gromadzenia się nadmiaru tłuszczu.

Nasycenie organizmu niezbędnymi witaminami

Oprócz zbilansowanej diety ważne jest monitorowanie stałego przyjmowania witamin i składników odżywczych do organizmu wraz z pożywieniem. Nie należy lekceważyć włączenia do codziennej diety świeżych warzyw i owoców, mięsa lub produktów rybnych. Ponadto, jako środek zapobiegawczy, zaleca się picie comiesięcznego kursu witaminowego dwa razy w roku.

Przestrzeganie powyższych zasad pomoże Ci bez problemu schudnąć w domu. Dodatkowo opisany tryb życia pozytywnie wpłynie na wygląd i funkcjonowanie organizmu jako całości.
Nie powinniśmy zapominać o korzyściach płynących z jednego dnia postu w tygodniu, którego dietę każdy człowiek dobiera indywidualnie. Popularne są dni postu kefirowego lub gryczanego, a także posiłki w ciągu dnia z jednym określonym produktem.

Należy pamiętać, że aby osiągnąć maksymalny efekt, ważne jest kompleksowe przestrzeganie wszystkich przepisów. Po osiągnięciu pożądanego rezultatu nie powinieneś się relaksować – gwałtowny powrót do starych nawyków natychmiast przywróci utraconą wagę. Generalnie zaleca się stałe trzymanie się opisanego trybu życia, co pozwoli na znacznie dłuższe zachowanie młodości zewnętrznej i wewnętrznej.

 

 

 

Źródło: nashsport.net