Jakie pokarmy przyczyniają się do przedwczesnego starzenia się skóry?

Nie jest tajemnicą, że konieczne jest wyleczenie skóry od wewnątrz. Jakich produktów „zaśmiecających” organizm należy się pozbyć, dowiadujemy się od dietetyka w World Class Mag.

 

 

 

 

Kawa, alkohol, napoje energetyzujące

„Weź dwa jabłka, świeże i stare. Różnią się przede wszystkim wilgocią: jedna dosłownie „oddycha” młodością, druga – „pomarszczona”. To samo dzieje się ze skórą. Jeśli w organizmie „krąży” woda wysokiej jakości, to nie dochodzi do utraty wilgoci, odwodnienia, a skóra z kolei jest bardziej nawilżona i elastyczna.

Kawa, alkohol i napoje energetyzujące zawierające dużo kofeiny mają silne działanie moczopędne, a tym samym odwadniają organizm, który stara się ich pozbyć na wszystkie możliwe sposoby i wydalić przez płuca, gruczoły potowe, wraz z moczem (moczem) . Jeśli pijesz alkohol, to rzadko iw małych ilościach, lepiej – czerwone wino, które zawiera przeciwutleniacze i ma niewielki, ale pozytywny wpływ na organizm. Osoby pijące kawę muszą uzupełnić utratę płynów i pić trochę więcej wody niż zwykle. Zwróć uwagę, że w dobrych miejscach, w których podaje się kawę, należy zabrać ze sobą szklankę wody ”.

Sól

„Nadmierne spożycie soli (norma to 1/2 łyżeczki dziennie) szkodzi metabolizmowi wodno-solanemu organizmu, a płyn, wręcz przeciwnie, gromadzi się. Rezultat w postaci obrzęku jest dosłownie oczywisty ”.

Szybkie węglowodany

„Cukier jest winowajcą procesu glikacji, który niszczy kolagen i elastynę (w strukturze kolagenu gromadzi się„ niewłaściwe ”białko, uszkodzone nadmiarem glukozy), co oznacza, że ​​pogarsza kondycję skóry. Glikacja również zachodzi normalnie, ale cukier wielokrotnie intensyfikuje ten proces. Nieprawidłowości, a także problemy z wątrobą i osłabiony przepływ krwi w naczyniach włosowatych, mogą być wskazywane przez małe czerwone nowotwory na skórze, naczyniaki wyglądające jak pieprzyki.

W tym przypadku warto ograniczyć węglowodany proste: bułki, ciasta, lody i inne słodycze, zastępując je owocami i jagodami, zwłaszcza ciemnymi, ponieważ zawierają dobre dla skóry przeciwutleniacze. Włącz do diety wysokiej jakości pieczywo pełnoziarniste, makaron al dente durum i płatki zbożowe. Ćwiczenia wspomagają wykorzystanie glukozy przez mięśnie, poprawiają metabolizm tłuszczów i obniżają poziom glukozy we krwi, a tym samym glikację ”.

Przetworzona żywność

„Nieodpowiednie odżywianie złej jakości wpływa na skórę w postaci wysypek,„ szorstkich ”szarych łokci itp. Kiełbasy, małe kiełbasy, kiełbasy, konserwy zawierające substancje, które pomagają w dłuższym przechowywaniu tych produktów, nie tylko niekorzystnie wpływają na stan skóry, ale mogą nawet wywołać raka. Toksyczne produkty spalania białka i węglowodanów zawierają akrylamid (główne grupy pokarmowe, w których znajduje się ten związek to frytki, chipsy ziemniaczane, kawa, ciastka, wyroby cukiernicze, pieczywo tostowe), który ma działanie rakotwórcze. Dlatego np. Smażone lub grillowane mięso w diecie jest wysoce niepożądane. Ale pieczone, duszone, gotowane przyniosą korzyści – „wysokiej jakości” białko jest niezbędne do produkcji kolagenu ”.

Niedostateczne spożycie pokarmów zawierających witaminę C.

„Witamina C, która bierze udział w produkcji kolagenu, jest witaminą rozpuszczalną w wodzie, co oznacza, że ​​nie utrzymuje się długo w organizmie. Musisz zrozumieć, że po jednorazowym zjedzeniu dużej ilości owoców i warzyw nie można założyć, że nasyciłeś swoje ciało przez długi czas. Najbardziej racjonalne byłoby więc spożywanie 1-2 owoców i 400 g różnych warzyw dziennie, w szczególności białej kapusty (jeden z produktów, który najmniej traci witaminę C podczas obróbki cieplnej), papryki, owoców cytrusowych, kiwi , jagody słodko-kwaśne. A także warzyć „właściwe” napoje (napoje owocowe z porzeczek, dzikiej róży), zrezygnować z fast foodów, które mają dużo kalorii, ale praktycznie żadnych witamin i palenia. Podczas palenia jednego papierosa tracimy około 70-80 mg witaminy C przy dziennej dawce 200 mg, a także obniżamy jakość kolagenu ”.

Niewystarczające spożycie żywności zawierającej „witaminy kosmetyczne” A i E.

„Źródłem tych witamin są jajka (jeśli nie ma problemów zdrowotnych można spożywać 1-2 dziennie), wysokiej jakości ryby morskie, oliwki, oliwki, nierafinowany olej roślinny. Jeśli masz niedobór witamin (może wskazywać na to zły stan zdrowia, wysypki, pigmentacja skóry), czyli brakuje tych witamin, dietetyk na podstawie wyników badań przepisze leki, których dawka przekracza dzienną normę.

Wśród zewnętrznych oznak „ujawniających” starzenie się skóry w młodym wieku (20-25 lat) i wskazujących na brak płynów w organizmie:

  • aktywne zmarszczki mimiczne;
  • „Pierścienie Wenus” na szyi;
  • nadruk poduszki na twarzy po przebudzeniu;
  • ślady zegarków, skarpetki na skórze;
  • brak kolagenu (jeśli skóra nie „prostuje się” od razu po „uszczypnięciu” jej np. grzbietu dłoni);
  • delikatne naczynia;
  • matowa żółtawa cera;
  • zmniejszona odporność lokalna, która charakteryzuje się wysypką o innym charakterze.

 

 

 

 

Zródło: worldclassmag.com