Konsekwencją stresu są bóle ciała i przyrost masy ciała w średnim wieku. Dlatego Wszyscy powinni wiedzieć!

Stres może prowadzić do przyrostu masy ciała i skurczów mięśni, dlatego „hormon stresu” – kortyzol – jest bardzo niebezpieczny – pisze Reader’s Digest .

 

 

 

Kontroluje nastrój, motywację i strach oraz odpowiada za podstawowe zadanie organizmu, jakim jest przetrwanie.

To kortyzol kontroluje reakcję walki lub ucieczki, decyduje o tym, jak organizm powinien zachować się w stresującej sytuacji: bronić się przed zagrożeniem lub jak najszybciej uciec przed nim.

W stresującej sytuacji nadnercza aktywnie pracują nad produkcją kortyzolu, aby organizm mógł poradzić sobie z niebezpieczeństwem.

STUDIO GRAND OUEST / Shutterstock / rd.com

Zwykle, gdy chmury rozpraszają się, poziom hormonu spada. Ale zdarza się, że stres nie ustępuje. Ciągłe przebywanie „w plutonie” prowadzi do systematycznie podwyższonego poziomu kortyzolu, co wpływa na pracę całego organizmu.

Zdaniem ekspertów u mężczyzn stres najczęściej objawia się bólem dolnej części pleców, u kobiet bólem górnej części pleców, mięśni czworobocznych i karku. Z tego powodu słabsza płeć cierpi na bóle głowy i ból z tyłu głowy.

Dzieci zwiększają stres w szyi i środkowej części pleców. To wszystko wina telefonów komórkowych i uzależnienia od sieci społecznościowych.

Stres może prowadzić do lęku i depresji, bólów głowy, chorób serca, problemów z pamięcią i koncentracją, problemów z układem pokarmowym, zaburzeń snu i przyrostu masy ciała.

Jak przywrócić organizm?

Dmytro Zinkevych / Shutterstock / rd.com

Według ekspertów, aby pozbyć się bólu, należy ustalić, jaka stresująca sytuacja go wywołała. Najpierw musisz zrozumieć siebie, zdecydować, co Cię martwi.

Wraz z tym możesz wziąć lekkie środki przeciwbólowe. Psychoterapeutka Lily Friedman mówi:

„Wielu pacjentów, którzy przychodzą do mojego gabinetu z bólem pleców lub karku, spędza 45 minut do godziny leżąc na kanapie i rozmawiając o swoich problemach.

Po sesji mówią, że „czują, jakby góra spadła im z ramion”, nie rozumieją, że zostawili w biurze ogromny psychologiczny ciężar ”.

Ból ustąpi, jeśli stres zostanie potraktowany nie tylko na poziomie fizycznym, ale także psychologicznym. Pamiętaj jednak, że przewlekły ból może wynikać z bardzo głębokiego problemu psychologicznego.

Co może pomóc złagodzić stres?

WAYHOME studio / Shutterstock / rd.com

Jak radzić sobie z depresją i stresem? Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ jeden przepis, który jest przydatny dla jednej osoby, nie zadziała dla innej.

Jednak dobrze wiadomo, że zmiana środowiska i kontakty towarzyskie z przyjaciółmi są dobrym lekarstwem na depresję. Chodź na imprezy, chodź na łono natury, wybierz się w rejs, spędzaj więcej czasu z przyjaciółmi.

Wiele osób pozbywa się depresji poprzez sporty ekstremalne. Sprzyja to wydajnemu spalaniu hormonów stresu. Jednak regularna aktywność fizyczna może być również korzystna.

Hobby pomaga niektórym ludziom. Rysuj, haftuj, projektuj, przyklejaj, zbieraj, komponuj. Być może to najlepszy sposób na pozbycie się depresji w domu.

Być może w jakiejś czynności odnajdziesz swoje drugie „ja”, a to znacznie zwiększy Twoją samoocenę.

7 cichych oznak świadczących o tym, że stres zjada Twoje zdrowie.

Jak sobie radzisz ze stresem?

 

 

Źródło: lifter.com.ua