Notatka o zdrowym stylu życia

 

Można śmiało powiedzieć, że bycie fit jest modne. Media kreują wizerunki pięknych wysportowanych sylwetek, będące punktem odniesienia społeczeństwa w pojmowaniu atrakcyjności.  Activ Zone to miejsce gdzie osiągniesz swoje cele.

Zdrowy tryb życia (czyli zdrowy styl życia) to styl życia, który ma na celu utrzymanie zdrowia, zapobieganie chorobom i wzmacnianie organizmu jako całości. Pomaga nie tylko zachować i wzmocnić zdrowie, ale także poprawić wydolność organizmu do pracy, ujawnić w człowieku jego najlepsze cechy fizyczne. Warto pamiętać, że zdrowy tryb życia to nie tylko odrzucenie złych nawyków, to także umiejętność organizowania codziennego życia w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać wszystkie swoje cechy osobiste, aby osiągnąć dobre samopoczucie fizyczne, psychiczne i społeczne. istota.

Obejmuje to wiele różnych czynników: dobrze zbudowany reżim odpoczynku, higienę i higienę psychiczną, prawidłowe odżywianie. Wręcz przeciwnie, antypody zdrowego stylu życia to złe nawyki. Palenie, alkohol, narkotyki i nie tylko. Ale złe nawyki mogą być więcej niż oczywiste.

Dlatego konieczne jest promowanie zdrowego stylu życia, kultury fizycznej i sportu jako czynnika nie tylko utrzymania zdrowia, ale także rozwoju woli, zręczności, odwagi itp.

Na zdrowy tryb życia składa się również kilka prostych, ale jednocześnie bardzo ważnych elementów: prawidłowy tryb pracy i wypoczynku, brak złych nawyków, wystarczająca aktywność fizyczna, higiena osobista, stwardnienie, racjonalne odżywianie, stan psycho-emocjonalny i wiele innych.

  • Wystarczająca aktywność fizyczna. Obejmuje to potrzebę regularnych ćwiczeń i uprawiania sportu.
  • Odpowiednie odżywianie. To zbilansowana dieta uwzględniająca różne czynniki: płeć, wiek, charakterystykę wagi itp. Posiłek powinien zawierać inny asortyment pokarmów, który zawiera wszystko, czego potrzebuje organizm: węglowodany, białka (40% pochodzenia roślinnego i 60% pochodzenia zwierzęcego), tłuszcze (pochodzenia zwierzęcego od 60 do 80%, roślinne od 20 do 40%) , węglowodany (proste od 20 do 40%, złożone od 60 do 80%), witaminy, sole mineralne, makro- i mikroelementy. Wówczas prawidłowe odżywianie zapewni prawidłowy wzrost, ukształtowanie organizmu, a także utrzymanie go w normalnym stanie. Odżywianie powinno być jednolite. Nie przejadaj się ani nie przejadaj. Ważne jest, aby z diety wykluczyć zepsutą lub całkowicie utraconą żywność.
  • To kolejny sposób na poprawę zdrowia. Przede wszystkim utwardzanie stwarza odporność na różne temperatury. Osoba doświadczona jest mniej podatna na przeziębienia i inne choroby. Ponadto działa ogólnie wzmacniająco na organizm, podnosi napięcie układu nerwowego.
  • Stan psycho-emocjonalny. Musisz być w stanie uniknąć częstego stresu, uciec od nich. Może temu pomóc zarówno relaks fizyczny (na przykład joga), jak i emocjonalny (na przykład różne treningi).

W utrzymaniu i wzmocnieniu zdrowia każdego człowieka najważniejszy jest zdrowy tryb życia. Więc przeznaczymy czas na wzmocnienie i poprawę naszego zdrowia i niezmiennie będziemy za tym podążać! W końcu zdrowie to wartość, bez której życie nie przynosi satysfakcji i szczęścia.

Nie musisz być zawodowym sportowcem. Najważniejsze, że ci się podoba. Uprawianie sportu nie tylko czyni nas silniejszymi i bardziej pewnymi siebie, ale także daje możliwość poznania bardzo ciekawych ludzi.

Chcemy widzieć ludzi nie tylko wszechstronnie wykształconych i pięknych duchowo, ale także zdrowych, temperamentnych, silnych fizycznie. Przecież silna fizycznie osoba w sytuacji bojowej będzie mogła pełniej wykorzystać swoje możliwości fizyczne. Zresztą człowiek potrzebuje mocnych mięśni i dobrego zdrowia. Pomoże mu to pracować wydajniej i bardziej kulturalnie spędzać wolny czas.

Wszyscy, nie tylko młodzi ludzie powinni pamiętać o znaczeniu sportu dla promocji zdrowia. Osoby niezwiązane ze sportem i wychowaniem fizycznym często chorują, ich ruchy są ograniczone. Układ nerwowy tych osób jest również znacznie osłabiony, jego ton jest obniżony, dlatego często bez wyraźnego powodu narzekają na zły nastrój, roztargnienie, słabą pamięć i obniżoną wydajność.

I potwierdzamy, że sport i tylko sport rozwija wytrzymałość, szybkość, zwinność, siłę, uważność i wolę zwycięstwa.