Powody, dla których Twój mózg potrzebuje magnezu

Magnez to minerał śladowy niezbędny do prawidłowego funkcjonowania wielu tkanek organizmu, w tym mózgu, pisze Daily Health Post. Większość populacji krajów uprzemysłowionych nie ma magnezu z tradycyjnej diety, a niedobór magnezu narasta wraz z wiekiem. Fakt ten może być jedną z przyczyn upośledzenia pamięci związanej z wiekiem i zaburzeń poznawczych u osób starszych.

 

 

 

Oto 5 powodów, dla których Twój mózg potrzebuje magnezu:


1) Magnez poprawia pamięć.

Magnez wzmacnia synapsy znajdujące się w hipokampie, strukturze mózgu, która pomaga nam przechowywać długotrwałe wspomnienia.
Podobnie, ten minerał wykonuje swoją niezastąpioną pracę w korze przedczołowej mózgu. Dzięki magnezowi jesteśmy w stanie przywołać wspomnienia skatalogowane przez nasz mózg jako krótkotrwałe (np. Gdzie zostawiliśmy kluczyki, wyłączamy piekarnik, kupujemy mleko …).
Magnez wzmacnia również zakończenia nerwów synaptycznych odpowiedzialnych za przekazywanie i integrację informacji, wspomnień i danych.

2) Magnez poprawia zdolność uczenia się.

Wielu z nas uważa, że z wiekiem traci się zdolność uczenia się nowych rzeczy. Oczywiste jest, że w wieku 3 lat i 70 lat nasz potencjał edukacyjny nie może być taki sam. Ale nasz mózg jest organem o niesamowitych zdolnościach. Ćwiczenia i dbanie o mózg w taki sam sposób, w jaki trenujemy nasze mięśnie, zagwarantują nam doskonałe zdolności poznawcze nawet w starszym wieku.
Jednym ze sposobów osiągnięcia tego jest suplementacja magnezu. Dzięki temu minerałowi ułatwiamy komunikację między komórkami nerwowymi, poprawiamy naszą pamięć, nastrój i stajemy się bardziej otwarci na nowe informacje.

3) Magnez pomaga zmniejszyć stres.

Kiedy jesteśmy zestresowani, nasz organizm uwalnia nadmiar kortyzolu do krwiobiegu. To uszkadza bardzo specyficzną strukturę mózgu: hipokamp, który prowadzi do problemów z pamięcią, utrudnia nam koncentrację a nasze negatywne emocje nasilają się.
Jednak tutaj na ratunek przychodzi magnez. Wpływa na nasze hormony, obniża poziom kortyzolu i pomaga kontrolować naszą reakcję na stres.

4) Magnez może zapobiegać chorobie Alzheimera.

Sam magnez nie chroni w 100% przed chorobą Alzheimera. Może jednak działać jako środek zapobiegawczy, zmniejszając prawdopodobieństwo wystąpienia tej choroby.
Na przykład ten minerał pomaga uniknąć tworzenia się blaszek amyloidowych w hipokampie mózgu. Zmniejsza również obecność tych blaszek w korze czołowej.

5) Magnez zmniejsza niepokój i pomaga skupić się.

Wszyscy tego doświadczamy od czasu do czasu – nasze myśli gorączkowo pędzą, a każdy bodziec, każde zdarzenie „eksploduje” w nas, zmuszając nas do utraty kontroli.

Ciążą nas okoliczności, doświadczamy nerwowości, bezsenności i całkowitego wyczerpania moralnego. Tym okresom niepokoju można zapobiec, uważając, aby nie mieć niedoboru magnezu. Nie zapominaj, że magnez jest najważniejszym składnikiem naszych komórek, ponieważ działa jak „paliwo”. Organem, który potrzebuje więcej energii, jest mózg, dlatego potrzebuje dużych dawek magnezu.
Aby poprawić naszą kondycję, jeśli odczuwamy okresy intensywnego niepokoju, warto zacząć od „diety magnezowej”.

Jak uzupełnić niedobór magnezu.


Dzienne zapotrzebowanie na magnez u osoby dorosłej wynosi 300-350 mg; w niektórych chorobach i stanach można je zwiększyć.
Pożywienie jest głównym źródłem magnezu. Ten pierwiastek śladowy jest bogaty w rośliny strączkowe, orzechy, pieczywo razowe, jęczmień i pęczak, ryż, warzywa (zwłaszcza ciemnozielone), banany, wodorosty, suszone śliwki, suszone morele. Alkohol i kofeina negatywnie wpływają na przyswajanie magnezu.

Dodatkowe spożycie magnezu w postaci leków jest konieczne w przypadku niemożności prawidłowego odżywiania się, stresu, ciąży i intensywnych sportów.

 

 

Żródło: lifter.com.ua