Turystyka piesza

Turystyka piesza to najłatwiejsza i najbardziej dostępna forma aktywności fizycznej. Chodzenie przynosi ogromne korzyści ludzkiemu ciału. Wielu lekarzy uważa, że ​​chodzenie jest zdrowsze niż bieganie i inna aktywność fizyczna. Oprócz nieocenionego wpływu na zdrowie, chodzenie ma niezwykle korzystny wpływ na stan psycho-emocjonalny człowieka.

 

 

 

Korzyści z chodzenia i chodzenia są następujące:

Podczas chodzenia krew intensywniej przepływa przez naczynia i wzbogaca wszystkie narządy wewnętrzne bez wyjątku dużą ilością tlenu, co ma korzystny wpływ na cały organizm. Piesze wędrówki pomagają radzić sobie z dolegliwościami układu sercowo-naczyniowego, wzmacniają naczynia krwionośne i serce.

Piesze wycieczki mogą pomóc obniżyć poziom cholesterolu.
Chodzenie ma bardzo korzystny wpływ na układ oddechowy.
Chodzenie może zmniejszyć ryzyko cukrzycy.
Chodzenie korzystnie wpływa na przewód pokarmowy, przyspiesza i lepiej trawi pokarm, pomaga usuwać toksyny z organizmu.
Piesze wędrówki są korzystne dla stawów, kości i kręgosłupa.
Chodzenie ma działanie utwardzające na organizm, zwiększa odporność, co pomaga przeciwdziałać przeziębieniom.
Piesze wędrówki dobrze wpływają na widzenie, wzmacniają układ mięśniowy organizmu oraz pomagają w ukształtowaniu pięknej sylwetki.
W walce z nadwagą niezbędne są wędrówki piesze.
Chodzenie znacznie spowalnia procesy starzenia.
Piesze wędrówki zwiększają wytrzymałość organizmu.
Piesze wycieczki to wspaniały naturalny środek przeciwdepresyjny. Chodzenie łagodzi stres, poprawia nastrój, dodaje energii.
Regularne chodzenie pomaga w rozwijaniu organizacji i dyscypliny.

Kto chodzi na wycieczki piesze

Piesze wycieczki i spacery są odpowiednie dla osób w każdym wieku i nie mają przeciwwskazań. Możesz rozpocząć wędrówkę w każdym wieku. Dla osób starszych chodzenie jest często jedyną dostępną metodą uprawiania sportu, która pomaga poprawić i utrzymać zdrowie.

Jak przeprowadzać piesze wędrówki

najważniejsza zasada – to regularność, niezależnie od pory roku i pogody. Dla większości ludzi za pierwszym razem trudno jest zmusić się do codziennego wychodzenia na piechotę. Ludziom, którzy minęli ten okres, chodzenie sprawia wiele przyjemności i nie wyobrażają sobie już życia bez ruchu i chodzenia.
Istnieje kilka zasad chodzenia, które mają na celu maksymalizację korzyści płynących z tego rodzaju aktywności fizycznej:
Chodzenie powinno być wykonywane w szybkim tempie, ale nie powinno „prawie biegać”, chodzenie powinno być przyjemne, nie powodować bólu i silnej duszności . Bardzo przydatne jest zmienianie prędkości ruchu z umiarkowanej na szybką i odwrotnie.
Postępuj zgodnie z zasadą stopniowości, zwłaszcza jeśli od dawna nie zajmujesz się wychowaniem fizycznym i sportem. Oznacza to, że stopniowo zwiększaj obciążenie, najpierw chodź w umiarkowanym tempie, stopniowo zwiększając prędkość i czas chodzenia. Pozwoli to organizmowi na odbudowę.

Głowa powinna być podniesiona podczas chodzenia.
Podczas chodzenia ramiona powinny być rozluźnione i opuszczone.
Podczas chodzenia stopy powinny opadać na piętę i odpychać palcem.
Wybierając miejsce na spacer, preferuj teren pagórkowaty.
Spróbuj się uśmiechać tak często, jak chodzisz.

Jak długo powinien trwać

Spacer powinien trwać co najmniej 30 – 40 minut. Jeśli jednak dawno nie ćwiczyłeś i problematyczny jest dla Ciebie 30-minutowy spacer, zacznij od krótszych spacerów, stopniowo zwiększając ich czas trwania.

O której godzinie

najlepiej spacerować? Nie ma fundamentalnych zaleceń ekspertów dotyczących terminów spacerów. Spacer wieczorem będzie miał korzystny wpływ na sen.

Wędrówki piesze i odchudzanie

Walking to jeden z najlepszych środków pomocniczych w walce z nadwagą. Wybierz ciekawe trasy spacerowe, a spacerowanie przyniesie wiele przyjemności, spalą zbędne kilogramy, pomogą wymodelować piękną sylwetkę i poprawią zdrowie.

Ile kalorii spalasz podczas chodzenia

 Chodzenie w umiarkowanym tempie spala około dziesięciu kalorii na minutę. Jeśli chodzenie odbywa się regularnie, a organizm jest już wytrenowany, spalane jest znacznie więcej kalorii.

Piesze wędrówki i spacery to najłatwiejszy i najtańszy sposób na poprawę zdrowia! Trzeba jednak pamiętać, że zdrowy tryb życia to nie tylko aktywność fizyczna, ale także prawidłowe odżywianie, higiena i zdrowy sen!

Dbaj o siebie i bądź zdrowy!

 

Źródło: tgb.mos.ru